Generell information
Föreningen har ett kollektivt avtal med Telia.
Bredband
I månadsavgiften ingår Bredband 1000/1000 Mbit/s via fiber. Uppkoppling sker via en Telia-router. Observera att routern behöver vara korrekt ansluten till nätverksuttagen i lägenhetens elcentral. Därefter kan olika enheter anslutas till internet, antingen trådlöst via Wi-Fi eller via nätverkskabel kopplad till ett av nätverksuttagen som finns i lägenheten. Logga in på Telia för att aktivera tjänsten.
TV
I månadsavgiften ingår paketet Lagom. Paket med större utbud går att beställa via Telia mot en tilläggsavgift. Utbudet går att se via en Telia Smart Hub. För att kunna titta på TV på fler än en TV-apparat behövs ett Tvillingabonnemang vilket beställs via Telia mot en tilläggsavgift. Det går även att få tillgång till utbudet genom streamingtjänsten Telia Play. Logga in på Telia för att aktivera tjänsten, beställa ett annat paket eller beställa ett Tvillingabonnemang.
Telefoni
I månadsavgiften ingår abonnemangsavgiften för Bredbandstelefoni. Kostnad för telefonsamtal tillkommer. Logga in på Telia för att beställa tjänsten. OBS! För att telefoni ska fungera behövs en äldre modell av router då de nyaste modellerna inte stödjer telefoni. Kontakta Telias kundservice vid frågor.
Retur av hårdvara vid överlåtelse
Vid överlåtelse av lägenhet till ny ägare ska all hårdvara som nyttjats i lägenheten (router och TV-box/hub) returneras till Telia innan utflytt. Kontakta Telia för att beställa en retur och för att höra hur ni skall gå till väga. Felaktigt agerande kommer resultera i betalningsskyldighet för den saknade hårdvaran.
För mer information, frågor eller felanmälan kontakta Telias kundservice på telefon 90 200 eller läs vidare på Telias hemsida.